Wednesday, February 16, 2011

Lebam2 di badan

Rasanya ramai yang pernah alami kesan lebam2 ni di badan, kebiasaannya di bahagian peha, dan ada juga di bahagian anggota badan yang lain. Ada yang kata kesan lebam ni adalah di sebabkan gangguan makhluk halus (jin) dan dari segi klinikal ia di katakan berpunca dari tekanan darah rendah. Sejauh mana kesahihannya terpulang pada pemahaman sendiri. Tapi bagi mereka yang pernah mengalami gangguan jin ini pasti ada kesan lebam2 di badan sama ada gangguan tegar atau pon peringkat permulaan gangguan. Untuk mengenal pasti ianya di sebabkan gangguan jin istilah lainnya, "di gigit" jin cuba perhatikan dengan teliti, kalau ianya berpunca dari gangguan jin pasti ada bintik2 kecik seolah kesan gigitan. Secara pastinya aku sendiri pernah lihat lebam yang mempunyai 3 lubang seperti kesan gigitan.

Antara punca terkena gigitan jin ni, di sebabkan beberapa perkara.
  • Suka tidur di waktu petang (lepas asar)
  • Mandi di kala maghrib istilah lain mandi terlalu lama waktu maghrib
  • Jin yang suka pada manusia
Dalam ceramah Ustaz Kazim ada menceritaka serba sedikit perihal kesan lebam ini. Boleh le dengar..
Bagi yang di sebabkan tekanan darah rendah rujuk saja pada klinik atau hospital.

Bagi yang lebam selepas di urut, kemungkinan di sebabkan tekanan yang kuat pada bahagian tersebut dan mengakibatkan lebam2. Bagi yang tidor lasak ada kemungkinan tersepakkan bucu katil atau apa2 kayu atau besi agaknya lah..

Apa pon tak usahla mendatangkan kebimbangan yang teramat sangat..selagi tidak menggangu urusan amal ibadah kita dan urusan dunia, syukur Alhamdulillah..

sekiranya terlalu kerap dan byk kesan lebam2 sendiri mau ingat la....hehehehe

No comments:

Post a Comment