Thursday, February 24, 2011

Itu Lembu sapa punya

2 hari anak aku yang kecik tak lena tidor, bengong betul. Akhirnya baru tahu apa punca..rupanya ada makhluk asing yang menjengah masuk melalui tingkap. Bertanduk serupa macam lembu.Awal aku ingat anak aku ni nak naik demam sebab suhu dah suam2. Bagi ubat..panas turun tapi tak juga lena. maka di layan le sampai ke pagi. Pagi nya wife aku cakap kepala pening2, gerak sikit rasa nak pitam...takpe aku simpan dulu dalam hati cuba buat CSI, petang aku balik keje aku tengok wife aku masih pening2. Lepas solat maghrib aku picit2 dalam picit2 tu terasa macam ada rasa jari aku di cucuk2.

Bila dah tengah malam sikit semua anak2 aku dah tidor..kecuali yang kecik tu..tak tidor2, aku sambung picit, dalam picit2 tu aku niat supaya di hilangkan sakit..aku usap dari dahi terus tarik ke ubun2..3 4 kali juge aku ulang. Memang terasa ada haba panas....Alhamdulillah lepas pada tu hilang terus pening2. Tapi yang si kecik ni tak jugak tidor2..dalam tengah malam ni le baru dapat tahu apa jenis makhluk asing ni..Dah halau tapi elok pi duduk kat luar tingkap aje...wife aku cakap makhluk ni suka kat anak aku...bagi aku ni bukan pasal minat ke apa..tapi udah menganggu manusia. Aku sendiri pon tak dapat tidor..mengganggu ketidoran aku le kan...hahahha.

Malam tu mmg tak dapat settle habis..esok tu aku minta wife aku lukiskan gambar makhluk tu..tapi lukisan tu tak de le detail..tapi dia cakap mmg kepala lembu..cuma kecik skit dari lembu..mata merah, bertanduk..di lingkungi asap2 hitam.

Tapi malam tadi Alhamdulillah lepas  buat bebrapa petua anak aku yang kecik tidor lena dari kol 8 sampai ke pagi. Alhamdulillah..agaknya dia cover balik waktu jaganye kot...hahahaha. Wife aku sihat..takde pening2 nak pitam dah..sedar tak sedar dah nak abis pantang dah.

No comments:

Post a Comment