Thursday, December 23, 2010

Musim sakit

Ramai juga kawan2 sedara2 aku yang sakit2, musim sakit agaknya. termasuk juga anak aku 2 orang tapi alhamdulillah nampak dah nak pulih , syukur Ya Allah Engkau lah jua Maha Penyembuh.

Pesen sekarang ni kalau sakit dah tak mai sehari 2 hari, silap2 mesti tarik sampai 3 hari..dulu masa aku sekolah rendah paling lama pon 2 hari. Sekarang ni kalau budak2 sakit mesti nak campur muntah sama berak2. Lembik terus, kalau tang mata tu mmg cengkung abis.

Kebetulan ??
Pada jam 4 pagi, memang waktu tu aku pon tak tidor lagi tetiba aku rasa macam lain je..dalam waktu tu aku tgk serentak anak-anak aku kesemuanya bergerak2 (ada tukar posisi tidor, ada mengingau, ada batuk2) sampai kat yang kecik terus muntah2. Mungkin ini yang di katakan kedatangan wabak..Wallahuaklam

Esoknya yang kecik tu sah demam+muntah+cirit. Kalau yang besar tu sah2 dia akan minta mandi limau.

No comments:

Post a Comment