Tuesday, January 4, 2011

Innalillahi waiinailaihirojiunn

Pagi tadi aku sempat teman wife aku pegi buat check up. Bila sampai aje kat klinik tu punya la ramai manusia, siap ada ambulans, dalam hati aku cakap "sah mmg lambat dapat turn le ni..mau kol 11 baru abis, tgk jam baru kol 9 pagi.

Lepas parking aje aku terus nak masuk..la, ada orang sakit, depan kaunter plak tu, aku kedepan skit nak tengok keadaan, MasyaAllah ada orang tengah bertarung nyawa rupanya, terbaring kaku. Semua peralatan ada di sisi pesakit. Unit Khas dari Hospital Selayang aku tengok berusaha keras. Tekan2 dada..pam2 oksigen dalam mulut.

Suasana hening seketika walaupon ramai orang, aku tengok ada 1 orang yang aku sangkakan adalah anak pada pesakit, mula menitiskan air mata. Aku tgk kaki pesakit dah mula pucat..peluh mula keluar di muka pesakit. terdetik dalam hati aku..masih ada harapankah..aku toleh pada mesin jantung..dah takde bit..tapi bila di buat CPR tekan dada..nampak bit jantung tu bergerak bila berhenti turun kembali ...muka unit pertolongan cemas mula rasa tiada harapan..dalam hati ku mula berdoa pada Allah, aku mohon supaya di ampunkan dosanya dan di permudahkan segala urusan.

Salah seorang doktor memanggil akak yang aku sangkakan anaknya, Allah...Allah...Allah mula membisikkan di telingan pesakit..bersama linangan air mata tersedu2 menyebut kalimah Allah..Allah...huh..sebak plak rasanya waktu tu. Akhirnya segala wayar2 dan tiub di cabut..Innalillah...hirojiunn..

Pada waktu ni..baru fully pucat seluruh muka. Di ceritakan pesakit hanya mampu masuk ke klinik tapi terus rebah atas lantai. Dan akak yang aku sangkakan anaknya rupanya wife arwah. Di katakan arwah berumur akhir 40-an. Anak masih bersekolah. Apa yang menyebabkan arwah rebah tidak lah aku ketahui. Termenung aku lama di klinik. Ajal maut memang tak kenal tempat dan masa. Arwah di katakan orang yang lembut dan baik..semoga arwah berada dalam kalangan orang yang Allah limpahi Rahmat. Aminnn..

ALFatihah

Jaga kesihatan baik-baik.

No comments:

Post a Comment