Saturday, January 1, 2011

Merawat juga akhirnya

Malam tadi (orang sibuk nak sambut tahun baru) aku telah mengoffer diri aku untuk merawat ibu mertua aku..mana taknya aku tgk takde apa perubahan keluar hospital macam tu jugak..demam ok dah takde tapi batuknya tak hilang2..dada rasa sempit..malam2 kepala pening. dah le nampak uzur tapi bila kena sakit macam ni lagi le.

memula aku minta anak buah aku carikan limau, last anak buah aku telepon cakap semua kedai dah abis jual limau nipis, nasib baik ada 2 bijik stok2 lama kat dapur rumah akak aku ipar aku ni,

Lepas solat maghrib...wife aku suh mak dia masuk bilik..aku macam biasa cari pot yang sesuai le..aku start..bismillah...first tak nampak apa2 simptom..bila aku beralih pada kaki ada sikit respon..last aku ambik posisi kat belakang...erkkk..erkkk dah start sendawa..lama jugak le sendawa...aku masih terus baca ayat2 quran dalam aku tengah baca ayat tu tetiba aku tgk dah macam nak muntah..terus aku suruh wife aku cari kan bekas. aku tgk macam nak keluar muntah tapi tak keluar yang keluar hanya muntah angin je..aku terus tepuk2 kat belakang..sampai le aku tengok macam dah ok..baru aku tamatkan rawatan..aku pesan sebelum tidor sapukan air rawatan esok aku minta ibu mertua aku mandi limau. tgk macam mana..mudah2an ada kesembuhan.

Antara tanda2 yang kemungkinan sakit fizikal itu tercampur dengan gangguan
  1. Batuk yang berpanjangan (dan sumbat antibiotik pon tak jalan)
  2. Panas badan on/off terutama pada waktu2 tertentu
  3. Badan separuh panas separuh sejuk
  4. Dada sempit pada waktu2 tertentu
Kadang2 gangguan ni bukan di tuju terus pada kita, tapi ia juga boleh jadi kita terkena tempias pada orang yang pernah kena sihir atau sedang di sihir. Kes ibu mertua aku, aku syak dia terkena tempias. Wallahauaklam..

No comments:

Post a Comment