Tuesday, October 26, 2010

Bercuti di PD

Hari Ahad lepas aku dan keluarga bercuti di PD, mengidap di salah satu hotel/apartment di sana. Sampai di sana dalam jam 1pm, nak check in awal lagi..so terus bawak anak2 ngan wife aku pegi mandi kolam..biasa la budak mana tak suka jumpa air kan heheheh.

Dalam 2.30pm baru dapat check in..ambik kunci terus tuju ke bilik..dalam sepanjang ke bilik dah terasa macam lain macam aje..mmg suram ya amat kawasan tu. tapi terpaksa cover le, tak nak anak2 sama wife aku rasa lain.

Lepas mandi petang pegi PD beli barang makan, lepas solat maghrib..lepak jap ngan keluarga ku, sembang2. Sampai kol 10 malam anak kecik aku mula merengek..adess, anak aku yang kecik ni ada bisul kat kepala..tgh sakit. so ingat sakit pasal bisul tu, dah le ubat tak bawak..so kasi dia tenang aje la...sejam berlalu tak jugak berenti nangis..cis, ini lain macam aje ni.

Aku pon ikhtiar le apa yang aku tau, hembus punya hembus baru nampak reda..dapat le tido kejap..baru je nak alih ke katil sebelah, nangis balik, pulak daahhh...langsung tak nak berenti..otak semua dah blank, aku pon cakap ngan wife aku mungkin ada benda lain dalam rumah ni, tetiba wife aku bersuara..."tak nak cakap" dia suh aku tutup pintu tengah bilik..sah le tu..ada penghuni lain..aku pon tutup pintu, aku suruh wife aku baca ayat qursi niat halau je. Nampak juga muka dia cuak aje hehehehe.

Aku keluar ke ruang tamu tempat benda tu diri, aku isi air dalam cawan baca doa..renjis kat ruang tamu, terasa berlari2 benda tu..sampai terasa dia duk kat belakang. Habis renjis tu aku just warning supaya benda tu jangan kacau family aku.

di pendekkan cerita..pagi tu aku tanya wife aku dia nampak apa? Dia cakap ada 2 ekor satu terpacak berdiri satu lagi kehulu kehilir...ermmm..pikir punya pikir..nak buat macam mana..dah mmg tempat dia..belakang laut depan hutan...arghh...

..dalam kol 12 dapat berita, abang aku excident pulak, terus siap balik KL..

No comments:

Post a Comment